Svårt att hinna med? Känns det ibland som att din verksamhet springer ifrån dig? Svårt att hitta luckor för faktisk fastighetsförvaltning och spara tid till det viktiga?
Ta en stund, andas ut och ta del av våra tips för hur du lättare får tiden att räcka till:
Prioritera det du har
Vi har alla 24 timmar om dygnet. 1440 minuter. Så fungerar klockan och kalendern för alla, och ingen kommer undan det.
De flesta som säger att de önskar att de kunde spara tid är sällan bra på att prioritera den. Men du är bättre än så – du vet hur stor din tidspott är och investerar den klokt.
Sätt upp tre stora mål för din dag, och de viktigaste delmålen för varje. Lägg ifrån dig telefonen när du fokuserar, och svara på mail i avsatta tidsblock istället för hela tiden.
Använd en timer och nyttja Pomodoro-tekniken (25 minuter fokus, 5 minuter paus) för att få bättre fokusteknik. Du kan prova pomofocus.io för att se om tekniken är något för dig.
Hitta dina sätt att prioritera din tid, så blir 24 timmar per dygn mer än tillräckligt.
Automatisera det du kan
Att fylla i samma sak, om och om igen, kan göra vad som helst jättetråkigt. Som att inte det var nog är det tid och därför också pengar du kan lägga på annat.
Så mycket administration går att automatisera. Så, varför lägga tiden på att flytta samma siffror till samma rutor med dyrbara minuter varje vecka, månad eller kvartal?
Delegera det du inte kan
Ingen kan allt, och tur är det. Men för den som helst gör allt själv är detta ett surt äpple att tugga i sig, och något som i längden blir onödigt dyrt.
Ta hjälp och delegera det andra kan bättre, eller har tid med. Du som fastighetsförvaltare varken kan eller hinner göra allt själv.
Sätt dig ner, skriv ner dina arbetsuppgifter och var fullkomligt ärlig mot dig själv med frågan ”kan någon annan göra det här snabbare eller bättre?”.
Välj verktyg som jobbar åt dig istället för tvärtom
Så många gånger har folk behållt dåliga rutiner för att de är, precis det, rutiner. Det gäller inte bara matvanor och träning – samma sak gäller med hur du jobbar.
Fasa ut program och appar som du behöver betjäna, när hela poängen är att de ska betjäna dig. Spara tid istället för att ödsla tid på dina verktyg.
Tecta är framtaget för att betjäna dig istället för tvärtom. Med automationer för fakturering, kreditkoll och mycket mer garanterar både sparad tid och pengar.
Med marknadens snabbaste onboarding kan du upptäcka det själv på nolltid.